Centrum osobní asistence
„Osobní asistent je pro nemocného člověka pomocnou rukou anebo třeba jen oázou klidu a pochopení."
Kontaktní osoba pro podání informací o službě a podání žádosti o poskytnut í služby
- Adresa: Moravní nábřeží 81, 686 01 Uherské Hradiště - Rybárny
- Koordinátor: Mgr. Pavla Zahrádková
- Telefon: 731 688 078
- E-mail: pavla.zahradkova@uhradiste.charita.cz
- Vedoucí služby: Bc. Magdaléna Kaňovská
- Služební kontakt: 734 644 225
- Sociální pracovník: Mgr. Marie Sára Barlogová
- Telefon: 734 510 395
Dokumenty ke stažení
K podání žádosti je nutno vyplnit a odeslat oba dokumenty - žádost i přílohu.
Provozní doba
- Osobní asistence je poskytována celodenně, tedy 7 dní v týdnu, včetně víkendů a svátků, dle personálních a provozních možností Centra osobní asistence a to i ve večerních hodinách.
- Kancelář: pondělí - pátek 8.00 - 16.30 hod.
Informace o službě
- Kapacita: 5
- Forma služby: terénní sociální služba
- Vznik střediska: 17. 12. 2007
- Registrační číslo: 7610554
Poslání
Naším posláním je jakékoliv osobě se sníženou soběstačností pomoci se začlenit s maximálně možnou a osobně chtěnou měrou zpět do společnosti a pomoci klientovi setrvat ve svém domácím prostředí. Osobní asistent pomáhá klientovi prožít život tak kvalitně, jak je to jen možné a pomáhá klientovi překonávat jeho omezení, a tím zvyšovat kvalitu jeho života.
Cílová skupina
osoby ve věkovém rozmezí:
- Mladí dospělí (19 - 26 let)
- Dospělí (27 – 64 let)
- Mladší senioři (65 – 80 let)
- Starší senioři (nad 80 let)
Podmínkou je vůle klienta a jeho rodiny dosahovat s pomocí osobního asistenta cílů, které by byly bez osobní asistence nemyslitelné nebo jen těžko proveditelné.
Službu sociální péče – osobní asistence NEZAJIŠŤUJEME zájemcům, kteří jsou úplně imobilní bez možnosti projevení své vůle, anebo trpí úplným zrakovým, nebo úplným sluchovým postižením.
Principy služby
- žít v přirozeném sociálním prostředí s rodinou, přáteli
- naplňovat smysluplně svůj život činnostmi, které by dělal sám, kdyby mohl
- udržovat kontakt se společenským prostředím.
Zásady služby
- podporujeme soběstačnost
- dodržujeme individuální přístup ke klientovi
- zachováváme práva a důstojnost klienta
- respektujeme rozhodnutí (volbu) klienta
- dodržujeme etické principy jednání
- zvyšujeme a udržujeme kvalitu služby
- podporujeme nezávislost a sociální začleňování klientů
Nabízené základní činnosti služby
- a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- b) pomoc při osobní hygieně
- c) pomoc při zajištění stravy
- d) pomoc při zajištění chodu domácnosti
- e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- f) pomoc se společenským kontaktem – zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- g) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Osobní asistenci poskytujeme v místě pobytu klienta celodenně, ale i při pobytu mimo místo pobytu klienta jako např. doprovod do kulturního a vzdělávacího zařízení, při cestování, při doprovodu k lékaři, na úřady, za nákupy aj. na území Uherskohradišťska, v dojezdové vzdálenosti do 45 minut od sídla COA, případně dle možností a personální kapacity v přilehlých oblastech.
Rozhodující je volba klienta, jeho přání a cíle, v úzké spolupráci s jeho rodinou a možnostmi COA.