Terénní odlehčovací služba svaté Hedviky

Kontaktní osoba pro podání informací o službě a podání žádosti o poskytnutí služby

Dokumenty ke stažení

  • Žádost o poskytnutí služby zde.
  • Příloha k žádosti o poskytnutí služby zde.
  • Ceník zde.
  • Inforomovaný souhlas GDPR zde.

 

Kontakt

  • Adresa: Moravní nábřeží 81, 686 01 Uherské Hradiště
  • Telefon: 731 688 078
  • Vedoucí zařízení: Mgr. Pavla Zahrádková, DiS.
  • E-mail: pavla.zahradkova@uhradiste.charita.cz
  • Sociální pracovník. Bc. Irena Raisiglová   
  • E-mail:irena.raisiglova@uhradiste.charita.cz.                                                                                
  • Telefon: 732 587 478

 

Provozní doba

  • PO – NE 6:00 – 20:00 (včetně svátků)

 

Provozní doba kanceláře

  • PO - PÁ 6:00 - 15:30 (nutno předem telefonicky kontaktovat vedoucí zařízení)

 

Informace o službě

  • Kapacita: 6 uživatelů ve všední dny, 3 uživatelé víkendy a svátky                                                                                                                                                                                                                                                                                 
  • Forma služby:  terénní
  • Vznik střediska: 1. 1. 2019
  • Registrační číslo: 2044921
  • Bezbariérovost: nejsme bezbariérová služba - kancelář je umístěna v prvním patře budovy bez výtahu

 

Poslání

Posláním terénní odlehčovací služby svaté Hedviky je poskytování podpory a pomoci lidem, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení. Služba se poskytuje v jejich přirozeném sociálním prostředí. Cílem je umožnit pečující osobě nezbytný odpočinek.

 

Cílová skupina

senioři / osoby se zdravotním postižením

  • Mladí dospělí (19 - 26 let)
  • Dospělí (27 – 64 let)
  • Mladší senioři (65 – 80 let)
  • Starší senioři (nad 80 let)

 

Zásady služby

  • Důstojnost - projev úcty každého pracovníka ke klientovi ve stáří a v nemoci.
  • Individualizace – služba se přizpůsobuje individuálním potřebám klienta.
  • Respekt - služba se snaží plně respektovat práva a vůli klienta, pracovníci vytváří podmínky pro to, aby klient měl možnost svá práva naplňovat.
  • Partnerský přístup – pro pracovníky je klient rovnocenným partnerem, služba je poskytována na základě písemné smlouvy.
  • Křesťanské zásady – dodržování Kodexu Charity Česká republika.

 

Cíle služby

Pracovníci služby poskytnou pečujícímu podporu a pomoc, zastoupí ho v péči o jeho blízkého, čímž mu ulehčí, poskytnou mu tak čas nezbytný nejen na odpočinek, ale i k zajištění osobních záležitostí, a tím zajistí:

  • intenzivnější prožívání svého osobního života.
  • předejití syndromu vyhoření a stavům vyčerpání
  • zamezení sociálnímu vyloučení pečující fyzické osoby
  • zajištění potřebnou informovanost v další péči o klienta

Zastoupením pečujícího pracovníkem služby je klientovi:

  • umožněno zachovat v maximální možné míře dosavadní způsob života v kruhu rodiny a přátel, aby nemusel odcházet do pobytového zařízení sociálních služeb, případně aby se tento odchod oddálil
  • motivovat a podporovat k zachování, nebo rozvoji vlastní soběstačnosti a nezávislosti
  • vytvářet příležitosti k zapojení klienta do sociálního a kulturního života
  • podpora sociálního začleňování klienta

 

Základní činnosti služby

  • základní sociální poradenství (zdarma)
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • sociálně terapeutické činnosti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

 

zlk_mpsv_uh