Odlehčovací služba Pohoda

Logo_Pohoda 

 

 

 

Kontakt

  • Najdete nás na adrese                                                                                                                                                                   Cihlářská 536, 68604 Kunovice                                                                                                                                                             
  • Telefon: +420 730 550 841
  • E-mail: pohoda@uhradiste.charita.cz
  • Vedoucí zařízení a sociální pracovník: Mgr. Martina Lipárová

Provozní doba

  • Pondělí – pátek 07:00 – 18:00

Informace o službě

  • Okamžitá kapacita při individuální práci – 2 klienti
  • Okamžitá kapacita při skupinové práci - 5 klientů
  • Forma služby: ambulantní
  • Vznik střediska: 1. 1. 2019
  • Registrační číslo: 4862723
  • Bezbariérovost: jsme bezbariérová služba

Poslání

Posláním ambulantní odlehčovací služby je poskytování podpory a pomoci lidem, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení. Cílem je umožnit pečující osobě nezbytný odpočinek.

Cílová skupina: senioři / osoby se zdravotním postižením

  • Mladí dospělí (19 - 26 let)
  • Dospělí (27 – 64 let)
  • Mladší senioři (65 – 80 let)
  • Starší senioři (nad 80 let)

Zásady služby

  • Důstojnost - projev úcty každého pracovníka ke klientovi ve stáří a v nemoci.
  • Individualizace – služba se přizpůsobuje individuálním potřebám klienta.
  • Respekt - služba se snaží plně respektovat práva a vůli klienta, pracovníci vytváří podmínky pro to, aby klient měl možnost svá práva naplňovat.
  • Partnerský přístup – pro pracovníky je klient rovnocenným partnerem, služba je poskytována na základě písemné smlouvy.
  • Křesťanské zásady – dodržování Kodexu Charity Česká republika.

Cíle služby

Poskytnout pečujícímu podporu a pomoc (zastoupí pečujícího v péči o jeho blízkého, poskytnou mu tak čas nezbytný na odpočinek, zajištění osobních záležitostí)

Zastoupením pečujícího pracovníkem služby (poskytnutí potřebné péče klientovi)

Základní činnosti služby

  • základní sociální poradenství (zdarma)
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • sociálně terapeutické činnosti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

Podmínky (dokumenty) nutné k přijetí nového klienta

  • Zájemce spadá do cílové skupiny
  • Informovaný souhlas GDPR
  • Žádost o poskytnutí sociální služby
  • Zdravotní stav nevyžaduje trvalý dohled lékaře

Do cílové skupiny nespadají

  • Osoby s infekčním onemocněním
  • Agresivní osoby
  • Osoby vyžadující stálou zdravotní péči

 

Dokumenty ke stažení

  •  Žádost o poskytnutí služby zde.
  • Informovaný souhlas GDPR zde.
  • Ceník zde.
  • Leták ke stažení zde.

 

Co si vzít s sebou do zařízení

  • Léky - pravidelně užívané léky, které máte naordinované a nadávkované v lékovkách označené Vaším jménem.
  • Zdravotní a kompenzační pomůcky, pokud je používáte - brýle, naslouchadla, invalidní vozíky, chodítko, inkontinenční pomůcky