Centrum svaté Sáry
Podporují nás
Partnerem je město Staré Město
Kontakt
- Adresa: Studentské náměstí 1531 (bývalá kasárna- v blízkosti Kauflandu), 686 01 Uherské Hradiště
- Vedoucí: Mgr. Pavla Nekardová
- E-mail: pavla.nekardova@uhradiste.charita.cz
- Telefon: 606 641 980
Kontakty na pracovnice Centra svaté Sáry
Email: socpracovnici.sara@uhradiste.charita.cz
E-mailový kontakt na jednotlivé pracovnice je vždy ve formě:
jméno.příjmení@uhradiste.charita.cz
- Bc. Martina Juráková 739 220 702
- Bc. Veronika Holičová 739 380 770
- Ing. Jarmila Zemková 731 626 156
- Bc. Klára Chromková 734 435 496
- Mgr. Martina Jedelská 731 822 297
- Mgr.MIchaela Vašťáková 730 585 911
- Michaela Turčeková 730 585 910
- Mgr. Veronika Pleváková 730 585 912
Provozní doba
Terénní forma služby
- PO - ČT 8.00 - 17.00
- PÁ 8.00 - 12.00
Ambulantní forma služby
- ST 8.00 - 15.30
- PÁ 8.00 - 12.00
Informace o službě
- Kapacita:Terénní forma: 3 uživatelé v jeden okamžik Ambulantní forma: 3 uživatelé v jeden okamžik
- Vznik střediska:
- Registrační číslo: 1369313
- Bezbariérovost: ano
Poslání
Centrum sv. Sáry – sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi - je terénní (uskutečňuje se přímo v rodině, ve školách, na úřadech atd.) a ambulantní služba (zájemci či uživatelé přicházejí přímo do Centra sv. Sáry), která podporuje rodiny v obtížné životní situaci, kterážto může mít negativní dopad na vývoj dětí. Pomáhá tam, kde hrozí zanedbání péče nebo ústavní výchova dětí, a pomáhá vytvářet podmínky v rodině pro možný návrat dítěte zpět do rodiny.
Cílová skupina
Rodiny s dětmi do 18 let z Uherského Hradiště a okolních obcí ( rodiny nebo osamelý rodič s dětmi do 18 let nebo těhotné ženy).
Služby nejsou určeny pro bezdětné rodiny a rodiny s dětmi nad 18 let.
Cíle služby
Cílem je obnovení fungování rodiny, umožnění zdravého vývoje dítěte v přirozeném prostředí, prevence odebrání dítěte z rodinného prostředí či vytvoření podmínek pro navrácení dítěte z ústavní péče. Dále prevence sociálního vyloučení, zvýšení samostatnosti problémových rodin prevencí závislosti na sociální službě.
Základní činnosti služby
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi jsou poskytovány sociálními pracovníky formou:
- terénní – návštěvou pracovníků v přirozeném sociálním prostředí uživatele,
- ambulantní – návštěvou uživatele v kanceláři či konzultační místnosti Centra sv. Sáry
a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
1. pracovně výchovná činnost s dětmi,
2. pracovně výchovná činnost s dospělými, například podpora a nácvik rodičovského chování včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních,
3. nácvik a upevňování motorických, psychických, sociálních schopností a dovedností dítěte,
4. zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání,
5. zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity.
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
1. doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři, na zájmové aktivity a doprovázení zpět.
- pomoc a podpora rodičům při zajištění doprovodu s cílem osvojení návyků i dovedností rodičů i dětí nezbytných k samostatnému zvládnutí aktivit
- vedení rodičů, aby dle věku a schopností dítě učili samostatnému docházení do školy a na zájmové aktivity
- ve výjimečných odůvodněných případech (např. náhlé onemocnění, úraz rodiče) lze zajistit doprovod bez účasti rodičů.
c) sociálně terapeutické činnosti
1. socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Rovněž poskytujeme základní sociální poradenství.
Zásady poskytování sociální služby
- Dodržování práv uživatel - respektování ochrany osobnosti, vůle, soukromí uživatelů, případně anonymity uživatel.
- Přirozenosti prostředí - práce s klienty probíhá v jejich přirozeném prostředí.
- Návaznosti služeb - navazování kontaktů i s jinými spolupracujícími subjekty a pomoc klientům při kontaktování a využívání dalších služeb dle jejich přání a potřeb.
- Dobrovolnosti - spolupráce je vykonávána na základě svobodné vůle, uživatel spolupracuje dobrovolně.
- Nezávislosti na službě - služba je poskytována takovým způsobem, aby uživatel nebyl na službě závislý. Je motivován k řešení dané situace.
- Mlčenlivosti a diskrétnosti - bez souhlasu uživatele nejsou poskytovány žádné informace třetím osobám. Výjimkou je poskytnutí informací ze zákona (OSPOD) či vyžádání informací orgány činnými v trestním řízení a soudy. Uživatel je o poskytnutí těchto informací vždy seznámen.
Pravidla poskytování služby se řídí
- zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění,
- vyhláškou č. 505/2006 Sb. v platném znění,
- vnitřními pravidly organizace.
SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY BEZPLATNĚ.
Dokumenty ke stažení
Informovaný souhlas GDPR zde.
Žádost o poskytnutí sociálně aktivizační smlouvy pro rodiny s dětmi zde
Fotogalerie z Centra svaté Sáry
Projekt „ Vy rozhodujete, my pomáháme“
V rámci projektu s názvem „ Vy rozhodujete, my pomáháme“, který se uskutečnil pod záštitou Tesco Stores ČR a.s., se sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi Centrum svaté Sáry při Charitě Uherské Hradištěm umístila na krásném druhém místě. Tímto jsme získali částku 16 000,-Kč., ze které se nám podařilo uspořádat několik skvělých akcí pro naše uživatelské rodiny.
Jako první se uskutečnila akce v době letních prázdnin s názvem „Hravě a správně v Kovozoo“, které se zúčastnilo 29 uživatelských rodin s 59 dětmi. Za pomoci částky 8 710,- Kč jsme se mohli uhradit vstup do areálu a tam zrealizovat spousty zajímavých rozvojových a výchovných činností, posílit rodičovské kompetence a ještě více upevnit vztahy v rodinách. Činnosti byly zaměřeny na ekologii, ale také na pohybové a znalostní aktivity. Součástí bylo i stanoviště s preventistkou Policie ČR a pracovníka BESIPu, kteří se zaměřili nejen na patologické jevy, ale i na chování v silničním provozu. To bylo provázané s blízkým začátkem školního roku. Navíc našim rodinám bylo umožněno užít si zbytek dne i nad rámec našich realizace aktivit a zůstat dále v prostorách Kovozoo. Toto opravdu všechny rodiny velmi uvítaly a rodiče s dětmi odcházeli na konci dne sice unavení, ale s úsměvem na tváři a odnášeli si spousty nových zážitků. Jelikož se akce konala v létě a jednalo se o horký den, byl rodinám také z části zajištěný z tohoto projektu pitný režim. Návštěva Kovozoo není pro všechny rodiny možná, protože je pro ně vstupné drahé a jejich rodinný rozpočet jim toto neumožní, mnohé rodiny zase neví, co od tohoto očekávat, a proto raději nikam nejdou. Tímto projektem jim bylo umožněno si toto užít, prožít krásný den s dětmi.
Další neméně vydařenou akcí byla akce s názvem „Podzimní prázdniny v Akropolis“, na kterou byla použita částka 5 000,- Kč. Zde se nám pro 9 zúčastněných uživatelských rodin podařilo skloubit několik pohybových i rozvojových aktivit na posílení všech smyslů a proběhlo i tvoření s podzimní tématikou. Zcela novým zážitkem pro prakticky všechny rodiny byly aktivity v multisenzorické místnosti Snoezelen. Všichni si dopoledne velmi užili a kromě výrobků si odnášeli spoustu krásných zážitků.
Do další chystané vánoční akce nám bohužel zasáhla pandemie, a proto místo plánované akce, jsme ze zbylé částky pořídili tašky na balíčky jako mikulášskou nadílku, kterou tvořily sladkosti, ovoce (které rovněž poskytlo Tesco Uherské Hradiště prostřednictvím nadačního fondu), hračky i materiály pro ruční tvoření s vánoční tematikou. Za zbylé finanční prostředky, které byly ušetřeny nemožností zorganizovat akci, byly zakoupeny trvanlivé potraviny, které se velice málo nebo vůbec neobjevují v darech Sbírky potravin. Tyto pak byly poskytnuty vybraným rodinám, které trpí nouzí a takto bylo pomoženo, aby si tak mohli, ve větším klidu a pohodě, naplno užít předvánoční i vánoční čas, a tradice s ním spojené.